Friday, September 25, 2015

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA - dari perantauan

Assalammualaikum.

Tahun kedua beraya haji di India. Masih lost dengan apa yang patut aku buat pada malam raya. Disebabkan macam dah lama tak beraya dekat rumah or kampung, aku jadi lupa macam mana kami biasa menyambutnya.

Seingat aku pagi tu reramai akan pergi sembahyang raya. Lepas tu balik makan. Makanan semua dah standby dah. Dari malam raya tu je semua orang sibuk memasak lah mengemas la. Masak pulak makanan semua nak sedap-sedap. I cannot tahan terliur everytime.

Last year adalah jugak senior floor hostel buat celebration reramai. Diorang masak. Sedap, sumpah tak tipu. Dekat oversea dapat makanan macam malaysia macam nak nangis tau tak. Setiap suap makanantu nikmatnya macamm mmm tak terkata lah. Alhamdullilah. Thanks akak akak semua!

Tahun ni, diorang tak buat dah. Semua makin busy. Sehari sebelum raya semua orang busy. Sibuk kelas lah and macam macam lagi. Aku pulak lupa beli groceries nak memasak. Almaklumlah, kelas ada and bila gap je aku kejar nak tidur.

Dah berangan angan dah aku nak ayam kurma ke apa ke. Sekali lupa beli ayam. Acane ni? Takpelah redha jelah dengan apa yang ada boleh dimasak.

Noob lagi rupanya aku ni. Tu lah kalau kat rumah, mama asyik remind kata nak beli itu ini.

Honestly, I don't even remember what I did on every night of Aidiladha.

I guess I should do a sticky note on my desk "Keep AYAM in fridge. Lepas habis terus beli"

That's all bebelan malam raya dari india.
Selamat Hari Raya Aidil Adha!
Love you all


No comments:

Post a Comment

Blog's Followers