Wednesday, October 29, 2014

Kenapa nak jadi Doktor?

Assalammualaikum

Orang selalu tanya aku kenapa nak jadi doktor? Kenapa ek? Nak eksyen eh kat orang? Yg eksyen meng eksyen ni memang tak lah sebab tak terpikir pun kalau nak belajar medic semata- mata nak buat camtu.

Hidup mati orang kot. Jangan main-main.

Well, sebenarnya takde jawapan yang precise.

Aku nak belajar ni sebab nanti aku nak buat sesuatu untuk mengubah sesuatu. Faham tak? Faham tak?
Basically sebab aku bila aku adalah orang biasa yang bergantung pada doktor untuk treat aku, aku jenis yang kenapa dia tak examine ni ek? kenapa dia tak cakap pasal ni? kenapa dia tak tanya ni eh? Kenapa kenapa kenapa? Soalan tu selalu bermain main kat otak aku.

Siapa nak bagi aku jawapan? Jadi, sebab itulah aku belajar sebab aku nak practice kan semua yang aku belajar tu nanti. Doakanlah aku jadi doktor yang berjaya. Aku teringin gila nak treat patients and nak tengok orang yang sakit jadi elok sihat sejahtera. It's happiness tau.

macam dalam gambar ni lahhh

Senyuman orang boleh buat kau rasa tenang sebab kau dah tolong diorang sihat. You know that feeling when you help others and they appreciate it so much.

Main reason aku tu lah kot. Tak sehebat orang lain punya sebab. Asalkan ada niat. Sebab aku tak reti ayat power untuk buat orang terharu dengan aku.

Sekian. Peace!

No comments:

Post a Comment

Blog's Followers